Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że 15 czerwca 2017 roku wprowadzamy zmiany do Cennika Usług Mobilnych. Podstawą wprowadzenia zmian są Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 531/2012 z dnia 13 czerwca 2012 roku oraz Rozporządzenie Wykonawcze Komisji (UE) 2016/2286 z dnia 15 grudnia 2016 roku.
I.
W Cenniku Usług Mobilnych obniżamy ceny Usług telekomunikacyjnych w roamingu międzynarodowym, w Strefie Euro. Obniżeniu podlegają:
Dodatkowo w Cenniku Usług Mobilnych – zgodnie z poniższą tabelą – wprowadzamy pule na korzystanie z poszczególnych Usług telekomunikacyjnych w ramach Opłaty abonamentowej.
Nowe ceny oraz pule na korzystanie z poszczególnych usług nie zależą od aktualnie posiadanej taryfy. Podane ceny są cenami brutto, wyrażone w złotych.
cena minuty połączenia wychodzącego |
pula minut na połączenia wychodzące |
cena minuty połączenia przychodzącego |
pula minut na połączenia przychodzące |
cena SMS |
pula SMS |
cena MMS |
pula MMS |
cena 1 MB transmisji danych |
pula GB |
0,29 |
brak |
0,05 |
400 |
0,18 |
brak |
0,18 |
brak |
0,12 |
brak |
II.
W Cenniku Usług Mobilnych, pod tabelą dotyczącą cen usług w roamingu międzynarodowym (w Strefie Euro) wprowadzone zostaje dodatkowo postanowienie o treści:
„Naliczanie opłat za korzystanie z Usług telefonii mobilnej w Strefie Euro Dostawca usług rozpoczyna po wykorzystaniu przyznanej puli. W przypadku korzystania przez Abonenta z promocyjnych pakietów przeznaczonych do korzystania w Strefie Euro, jednostki tych pakietów rozliczane są w pierwszej kolejności, przed pulami Usług.
Pule usług przyznawane są co roku poczynając od 15 czerwca 2017 r. i ważne są przez rok. W przypadku osób, które zawrą Umowę abonencką/Aneks do Umowy abonencką po 15 czerwca 2017 r., decydująca będzie data zawarcia Umowy abonenckiej/Aneksu do Umowy abonenckiej i pula będzie przyznana oraz ważna przez rok poczynając od tej daty.
W przypadku zmiany taryfy/ zawarcia Aneksu do Umowy abonenckiej w trakcie okresu ważności przyznanej puli, w każdym przypadku przyznawana jest nowa pula Usług, w wysokości określonej w Cenniku. Niewykorzystana pula Usług przyznana przed zmianą, o której mowa w zdaniu poprzednim, przepada.
Niewykorzystana pula Usług nie przechodzi na następny roczny okres i nie sumuje się nowo przyznaną pulą.
O wykorzystaniu puli Usług Dostawca usług poinformuje Abonenta, w szczególności w formie bezpłatnej wiadomości SMS lub komunikatu USSD.
Abonent mam możliwość sprawdzenia aktualnego stanu puli Usług, w szczególności za pośrednictwem bezpłatnej wiadomości SMS lub kodu USSD (numer na który należy wysłać zapytanie i treść lub kod USSD wskazane zostaną w Cenniku).
W przypadku korzystania przez Abonenta w danym roku ważności puli Usług, w Strefie Euro, kolejno z wielu kart SIM/USIM albo w przypadku długiej nieaktywności Karty SIM/USIM, użytkowanej głównie, a nawet wyłącznie w Strefie Euro, Dostawca usług może w następnym roku zaprzestać świadczenia Usług w ramach puli Usług i kontynuować świadczenie tych Usług po cenie wskazanej w tabeli dla Strefy Euro.
Powyższe postanowienie będzie miało zastosowanie również w przypadku, gdy Dostawca usług ustali, że Karty SIM/USIM były przedmiotem zorganizowanej odsprzedaży na rzecz osób niezamieszkujących teren Rzeczpospolitej Polskiej oraz nieposiadających z nią stałych powiązań wiążących się z częstą obecnością na jej terytorium przez dłuższy czas w celu umożliwienia korzystania z usług w Strefie Euro do celów innych niż okresowe podróże poza Rzeczpospolitą Polską.
O planowanej zmianie sposobu naliczania opłat za Usługi świadczone w Strefie Euro, Dostawca usług powiadomi Abonenta co najmniej na dwa tygodnie przez planowaną zmianą. Jeśli w tym okresie Abonent nie udowodni, że nie używa Kart SIM/USIM w sposób opisany powyżej, Dostawca usług kontynuuje świadczenie Usług stosując ceny wskazane w tabeli (bez uwzględnienia puli Usług). Dostawca usług wznowi świadczenie Usług w ramach pozostałej do wykorzystania puli Usług w przypadku, gdy Abonent udowodni, że nie używa Kart SIM/USIM w sposób opisany powyżej.
Co roku Dostawca usług będzie dokonywał weryfikacji pul Usług. W każdym przypadku weryfikacja pul w ramach poszczególnych usług może prowadzić tylko i wyłącznie do ich zwiększenia.
Wszelkie reklamacje dotyczące świadczenia Usług Telekomunikacyjnych należy zgłaszać zgodnie z postanowieniami Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych.”
III.
Jednocześnie informujemy, że zgodnie z art. 61 ust. 5(1) ustawy z dnia 16 lipca 2004 roku Prawo Telekomunikacyjne (Dz.U. Nr 171, poz. 1800, z późn. zm.), w przypadku braku akceptacji zmian przedstawionych powyżej, mogą Państwo wypowiedzieć Umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Wypowiedzenie należy złożyć do dnia wejścia zmian w życie.
Zmiana stanowi obniżenie cen usług telekomunikacyjnych i dodatkowo wynika bezpośrednio ze zmiany obowiązujących przepisów prawa. W związku z tym, w przypadku wypowiedzenia Umowy abonenckiej INEA sp. z o.o. będzie miała prawo dochodzić Opłaty Wyrównawczej od Abonentów, którym przy zawieraniu Umowy abonenckiej przyznano ulgę, a którzy w związku z zakomunikowaną zmianą postanowili wypowiedzieć Umowę abonencką.